Will

A will segédige használata

Hogyan fejezi ki az angol a jövő időt? Ha valaki csak a will segédigére gondol, akkor nem teljes a kép. A jövővel kapcsolatban lehet használni:

simple present

present continuous

going to

will

Most a jövő időnek azt a használatát emeljük ki, amikor a will segédigék használjuk:

1. valamit gondolok, vagy hiszek hogy történni fog (jóslat, prediction)

It'll rain. (Esni fog.)

I'm sure they'll win. (Biztos vagyok benne, hogy nyerni fognak.)

I don't think he'll come. (Szerintem nem fog eljönni.)

I hope he'll give it back to me. (Remélem, hogy vissza fogja adni.)

2. egy adott szituációban valamit ott rögtön és azonnal reagálok, vagy valami cselekedetet felajánlok (azonnali reagálás, instant decision, felajánlás, offer):

Beszélgetek valakivel és kiderül, hogy az illető nem tudja egy közös ismerősünk számát. Nekem megvan, ezért a reakcióm, hogy megadom neki:

I have it. I'll give it to you. (Nekem megvan. Megadom neked.)

Boltban feketében és fehérben van egy ruha, ami tetszik, úgy döntök, hogy a fehéret veszem meg:

I'll have the white one. (A fehéret kérem.)

Barátom majdnem szomjan hal, rögtön felajánlok neki egy pohár vizet:

I'll get you a glass of water.

A mindennapi életben, amikor beszélgetés közben reagálunk a beszélgetőpartnerünk felé, sokat használjuk a will segédigét, csatoltam egy pár példát:

Situations with will.pdf

Címkék: will, grammar, segédige