Miről lehet panaszkodni egy panaszlevélben?

woman-1253506_640.jpg

Panaszlevelet természetesen mindig valami gyenge minőségű szolgáltatás vagy hibás termék esetében szoktunk írni. Felkészülni az angol nyelvvizsga vagy érettségi ezen részére úgy tudsz a legjobban, ha amellett, hogy minél több levelet megírsz gyakorlásként, összeszeded a gondolataidat, hogy milyen lehetséges szituációk fordulhatnak elő. 

Nekem most ezek jutottak az eszembe termékkel kapcsolatos panasztétel esetén:

wrong type - nem megfelelő típus

wrong size - rossz méret

broken - törött

cracked - repedt

chipped - csorbult

is not working properly - nem működik megfelelően

is making a funny noise - furcsa zajt csap

ripped - el van szakadva

Írok egy pár példát az említett problémákkal:

  • When I arrived home and checked my new mobile phone, I realised that it is not the type I originally wanted to buy.

  • I bought a pair of blue jeans for my husband as a Christmas present but unfortunately it turned out that it is the wrong size.

  • I ordered a Sony Vaio laptop from your webstore, but to my astonishement, when I opened the packacge I found a crack on the top of it.

  • Unfortunately, the control panel I purchased at your department is not working properly. I tried to reset the device several times without any success.

  • I bought a beautiful wollen pullover in your store two days ago but I was very dissatisfied after wearing it for the first time because I found a hole in it. I think it is because of the poor quality of the material. 

Ezek a mondatok magát a problémát írták le. Egy jól felépített panaszlevélben az első szakasz arról szól, hogy miért is írsz, azaz tudatod az olvasóval, hogy te most panaszt szeretnél tenni. Erre bevezetésnek lehet olyasmit írni, hogy

  • I am writing to complain about one of your products that I bought in your shop on May 5th.

vagy

  • I am writing to express my strong dissatisfaction with a kitchen tool that I ordered from your webshop on Monday.

És hogy ne maradjon csonka a panaszlevélről írt ismertetőm, nézzük meg, milyen lépéseket várunk el attól a személytől, akinek írunk problémánk megoldása érdekében:

  • I expect you to take immediate action and send me a replacement product as soon as possible.

Nagyon röviden és zanzásítva itt van egy panaszlevél váza. Ezt hogyan egészítenéd ki ahhoz, hogy egy teljes 150-200 szavas levél váljon belőle?

I am writing to complain about one of your products that I bought in your shop on May 5th.

When I arrived home and checked my new mobile phone, I realised that it is not the type I originally wanted to buy.

I expect you to take immediate action and send me a replacement product as soon as possible.

Magát a vásárlás körülményét lehetne tovább taglalni, illetve esetleg a vásárlási szokásaidat is megemlíthetnéd, valahogy így:

I am a loyal customer of your store but this time I was really dissatisfied with the service I received.

 

I picked out a mobile from your brochure that I really liked and wanted to buy it so I decided to go shopping to your store. First everything went well but after a while I realised that the assistant was not paying attention to me and had to ask him two times if the product that he took out from the store room was really the type I had asked for. I got very upset and phoned the call center of your store but the assistant was not helpful. I hope that you can help me resolve this problem.

Amit eddig példaként írtam, az körülbelül 180 szó, tehát már megvan az a szükséges szószám, ami az angol nyelvvizsgákon a követlemény szokott lenni. Ne feledkezz el a lezáró sorról sem:

I look forward to hearing from you soon.

Remélem ügyesen fel tudod használni a példát, amit bemutattam neked! :-)